maig 2020 / OPINIÓ

Alerta network marketing. Estafes piramidals

Aarón Fernández

No deixis passar aquesta oportunitat, estic guanyant grans quantitats de diners per internet, sense esforç, i com que m’encanta “ajudar” a tothom, ho compartiré amb tu. De ben segur que ho heu vist, i tot indica que es veurà amb més força en el context de crisi en què ens estem endinsant. Vist això, no puc fer res més que oferir-te la següent informació per estar vacunat respecte aquestes estafes. Primer pas: identificar-les.

Hi ha una paraula que ens ha de posar en alerta, network marketing o màrqueting multinivell, és aquest tipus de màrqueting una estafa en si? No, però una gran majoria de les estafes piramidals contemporànies es venen d’aquesta manera: utilitzant un reclam com ara vendre viatges, formar-te en forex (mercat de divises) o fer inversions. El funcionament d’aquestes és fàcil, pagues una quota, i guanyes diners per les persones que entren al negoci per part teva, missió principal perquè la quota del mes que ve et surti “gratis”.  

A continuació, ens focalitzarem en entendre les grans diferències entre el network marketing legítim i els trets comuns d’aquestes estafes. Primerament, hem d’entendre que el màrqueting multinivell es centra en crear una xarxa de venedors per aconseguir vendre un producte o servei, de tal manera que, com a venedor, se’t facilitarà una gran quantitat d’informació sobre el producte, i els ingressos de l’empresa procediran de les ventes, no de les quotes d’accés, la qual serà de 0€ o molt reduïda.

Pel que fa a les estafes piramidals disfressades de network marketing hi trobem una quota d’accés elevada, acostuma a ser de tres xifres. L’empresa se sustenta pels nous membres, ja que no existeix producte: no ets un venedor, ets un reclutador. Els arguments que empren per fer-te entrar són del tot emocionals (“surt de la zona de confort”, “llibertat financera”, …), defugen dels arguments racionals, al temps que mostren grans guanys fàcils i ràpids per captar a les xarxes. Així doncs, tan fa qui t’ho proposi, dubta.

Finalment, en qüestions de legalitat, les organitzacions fraudulentes que operen amb aquesta tècnica no es troben legalment constituïdes, us convido a googlejar el nom de l’empresa en qüestió i descobrir-ho. D’acceptar, els ingressos que rebreu seran en forma de donació, exempts d’impostos, i s’estarà incorrent en un delicte.

Per últim, m’agradaria deixar dos certeses a aquells que veiem tot això des de fora, amb sentiment de ràbia veient com s’enganya a molta gent, una de bona, “tot això acabarà”, i una de dolenta “tot això acabarà”. Moltes gràcies pel teu temps.

Tu també tens coses a dir? Escriu a la revista

Llegeix més articles...

PORTADA  •  NOSALTRES  •  ARXIU  •  ESCRIU  •  SEGUEIX-NOS!

© Copyright 2020 l’Universitari. Tots els drets reservats. | Desenvolupament web per Pol Villaverde