Carta de la directora sobre totes les petites històries que han construït la nostra revista des de zero i la segueixen construint
Llegir >La gestió de la pandèmia a les aerolínies, a debat
juliol 2020 / VERSUS
A favor
La indústria aèria s’està veient greument afectada per la pandèmia degut a l’estricte lligam que manté amb la confiança dels consumidors i els cicles econòmics.
Com a conseqüència, les companyies aèries es veuen forçades a cancel·lar multitud de vols i la població ha deixat de comprar bitllets, enmig d’aquesta incertitud. Així, d’un dia per l’altre, les companyies s’han quedat pràcticament sense ingressos. No obstant, la cancel·lació dels viatges no és la gran preocupació dels seus clients, sinó el fet que molts no estan recuperant els seus diners.
Segons la normativa europea, les companyies estan obligades a tornar els diners als seus consumidors en menys de 7 dies, actualment, això és un fet impossible llevat que aquestes entrin en fallida. A hores d’ara, les empreses demanen més flexibilitat, i la possibilitat de no tornar els diners fins que econòmicament sigui viable, oferint cupons o canvis de dates com a alternativa.
Des de el meu punt de vista, aquesta opció hauria de ser aprovada quan abans millor. Les companyies aèries es caracteritzen per un situació delicada de tresoreria i un petit marge operatiu, a més de 3 mesos, de mitjana, de liquiditat. És a dir, poden sobreviure 3 mesos sense ingressos. Per consegüent, els estats veuen necessari rescatar aquestes empreses per garantir la llibertat de mobilitat i ofereixen ajudes estatals milionàries que es podrien haver invertit en material sanitari o en recursos per la pandèmia.
Si a sobre hem d’incloure aproximadament les 700.000 reclamacions de reemborsament, només a Espanya, això suma 10.000 milions d’euros de deute que tenen de més les companyies aèries europees. Xifra impossible de saldar en aquests moments.
Amb tot això, Espanya és un dels únics països que ha decidit no donar ajudes, i no només això sinó que el Ministeri de Consum ha denunciat a 17 companyies aèries per no donar l’opció de reemborsament, posant en perill 900.000 empleats del sector aeri i arriscant-se a un descens de 4,4 punts del PIB, equivalent a 55.000 milions d’euros, que acabaran pagant els espanyols amb els seus impostos.
En resum, s’hauria d’aprovar una normativa coherent que sigui compatible amb la sostenibilitat dels negocis i el benestar de les persones. Posant com a prioritat la superació de la pandèmia i l’alleujament de l’impacte envers els treballadors més vulnerables.
En contra
La situación de estos últimos meses ha afectado a nuestra vida tal como la conocíamos. Si en algún aspecto ha quedado especialmente reflejado es en la reducción de los desplazamientos de personas y por ende los vuelos comerciales. Ante tal situación, las aerolíneas han tenido que afrontar no solo una reducción de ventas, sino también la cancelación de la mayoría de los vuelos. Cada aerolínea ha lidiado con las devoluciones de distintas formas, pero la indemnización con “vales” compensatorios ha sido la tónica general. Se ha discutido ampliamente sobre si estas contrapartidas cumplen con los derechos de los usuarios y cómo afectan a los clientes; en este artículo quiero dar una visión distinta: cómo afecta esta situación a las asociaciones de estudiantes.
Por norma general, las asociaciones en nuestra universidad reciben la mayoría de sus fondos de distintas subvenciones que tiene que justificar según las actividades que organizan en un período de tiempo determinado. La crisis del Covid ha hecho que muchos de estos proyectos tuvieran que cancelarse ante la imposibilidad de llevarlos a cabo, provocando la renuncia o reformulación de estas subvenciones.
¿Qué rol tienen aquí los vuelos y sus posibles devoluciones? Para aquellas asociaciones que realizan parte de su actividad por toda Europa, los desplazamientos aéreos suponen uno de sus principales gastos y se planifican con suficiente antelación para reducir su coste. Posteriormente, estos importes se detallan para la obtención de subvenciones. Al cancelarse los proyectos y perder las subvenciones, los costes de los vuelos, en caso de no obtener una devolución pasan a estar a cargo de la asociación.
Cuando la opción que se ofrece desde las aerolíneas es la emisión de vales de duración determinada, esto limita las alternativas de reformulación de las subvenciones a las asociaciones y pasa a ser más bien un coste irrecuperable.
Dada la persistente incerteza sobre la reanudación de la actividad y los desplazamientos, las alternativas para las asociaciones son limitadas y se pone en riesgo su actividad e importante contribución a la vida universitaria.
Llegeix més articles...
Marc Tul·li Ciceró i Alexander Hamilton: dos homes que escrivien com si els hi anés la vida
Els paral·lelismes inquietants entre les vides d’un orador que s’esdernegava per salvar una república i un altre que maldava per instaurar-ne una de nova
Llegir >La desafecció política: Una realitat, una sensació o una il·lusió
La crisi (o el col·lapse) del sistema representatiu
Llegir >Llums i ombres a Nova York
El fenomen de ‘Sex and The City’, una anàlisi l’any 2024
Llegir >PORTADA • NOSALTRES • ARXIU • ESCRIU • SEGUEIX-NOS!
© Copyright 2020 l’Universitari. Tots els drets reservats. | Desenvolupament web per Pol Villaverde