febrer 2022 / CULTURA

"Billy Elliot", el musical que Barcelona necessitava

El retorn dels grans espectacles

Natàlia Pérez

El mític musical “Billy Elliot” arriba a Barcelona per conquerir els nostres cors. El passat 9 d’octubre es va estrenar al Teatre Victòria, i la ciutat comtal va rebre l’espectacle amb les mans obertes. 

L’obra, basada en la pel·lícula britànica de l’any 2000, arriba amb més força que mai després d’haver estat onze anys a Londres, quatre a Nova York i tres a Madrid. Aquesta nova temporada està sota la producció de “SOM Produce” i ha aconseguit sobrepassar les expectatives. Dins de l’elenc d’actors i actrius trobem grans figures com Natalia Millán interpretant la senyoreta Wilkinson, Óscar de la Fuente com a pare de Billy, o també Iker Castell, representant al gran Billy Elliot. 

Encara que l’espectacle duri dues hores aproximadament, és tan immersiu que sembla que hagin passat qüestió de minuts. Tot l’elenc assoleix aportar màgia a la trama per fer una bona i fidel adaptació de la història original. És cert que pràcticament tothom coneix les escenes més representatives de l’obra, com la primera vegada que Billy comença a ballar a la classe de la senyoreta Wilkinson, entre d’altres. Malgrat que hem tingut aquestes escenes des de sempre a la nostra ment i les recordem amb nostàlgia, tot l’equip arriba a transmetre al públic la sensació d’estar veient l’obra per primera vegada. 

Històricament, Barcelona ha estat una ciutat molt artística, en tots els sentits de la paraula. Tanmateix, no sempre ha tingut espectacles com aquest de forma exclusiva. Encara que l’obra hagi estat anteriorment en altres ciutats importants espanyoles, com Madrid, aquesta nova producció de Billy Elliot només podrà representar-se a Barcelona i no farà gira nacional degut a les seves característiques.

“[…] l’equip arriba a transmetre al públic la sensació d’estar veient l’obra per primera vegada.”

Aquest fet el podríem relacionar amb el musical El Rey León, el qual fa deu anys que és a Madrid, i mai han fet una gira nacional per les grans característiques d’atrezzo i qüestions d’espai. Aquesta mena d’exclusivitat dona prestigi, fent que l’obra formi part de la història de la ciutat i es converteixi en un element representatiu d’aquesta. 

De moment, Billy Elliot només estarà uns mesos a Barcelona, però, i si es queda de forma permanent? Es convertirà en l’essència musical de la ciutat? Potser no ho podrem saber mai. Tot i així, el que sí sabem del cert és que ha tornat perquè a la gent li interessa. El públic de la capital catalana té una gran passió per l’àmbit teatral i es pot demostrar amb l’èxit que han tingut clàssics musicals com El Petit Príncep o Los Miserables, que han entusiasmat als espectadors any rere any amb totes les seves representacions.

“Aquesta mena d’exclusivitat dona prestigi, fent que l’obra formi part de la història de la ciutat i es converteixi en un element representatiu d’aquesta.”

Finalment, com amant dels musicals i del teatre que sóc, puc afirmar que Billy Elliot és la representació que Barcelona necessitava, ja que el públic esperava amb ganes tornar a emocionar-se amb grans espectacles com els que es feien abans. Estic comptant els dies per poder tornar-me a aventurar i endinsar-me de nou en la música i l’apassionant història del petit, però gran, Billy Elliot.

Tu també tens coses a dir? Escriu a la revista

Més d'aquesta edició...

- Més d'aquesta edició -

- Recomanats -

El toc de queda, a debat

En aquesta edició dediquem la secció Versus a confrontar visions sobre l’aplicació del toc de queda. A...

Entrevista a Josep Maria Raya

Josep Maria Raya, catedràtic de la UPF, del Tecnocampus de Mataró-Maresme. Els seus àmbits d'interès són l'econometria...

PORTADA  •  NOSALTRES  •  ARXIU  •  ESCRIU  •  SEGUEIX-NOS!

© Copyright 2022 l’Universitari. Tots els drets reservats. | Desenvolupament web per Pol Villaverde